Materialen

Materialen
De materiaalcommissie van MHV Maarssen is verantwoordelijk voor:
  • De uitgifte en inname van het keepersmateriaal
  • De uitgifte en inname van het teammateriaal
  • Het verstrekken van lockers voor teams en keepers
  • Het in rekening brengen van kosten voor verloren materialen
  • Inkoop van keepers- en teammateriaal

Uitgifte en inname materialen
De materiaalcommissie organiseert voorafgaand aan het seizoen minstens één moment voor het verstrekken van lockers en uitgeven van materiaal voor keepers en teams. Aan het eind van het seizoen worden weer twee avonden georganiseerd voor het inleveren van materiaal. Deze momenten worden aan de teambegeleiders kenbaar gemaakt.

Aan de start van het zaalseizoen wordt één uitgiftemoment georganiseerd voor de zaalmaterialen. Na het zaalseizoen wordt één innamemoment georganiseerd.

Teambegeleiders en keepers worden dringend verzocht gebruik te maken van deze momenten. Eventuele communicatie met de materiaalcommissie loopt bij voorkeur per e-mail, zie onderaan de contactadressen en samenstelling van de commissie. Verzoeken aan de materiaalcommissie graag tijdig doen.

Vervangen materiaal
Defecte, te kleine of versleten keepersmaterialen zijn het gehele seizoen om te ruilen na voorafgaand bericht aan de materiaalcommissie, waarna een afspraak wordt gemaakt om e.e.a. om te ruilen cq. te vervangen.

Verantwoordelijk voor het trainingsmateriaal
Het team is verantwoordelijk voor het:
  • Verzamelen van al het materiaal na de training
  • Het onderhouden van het materiaal (bijvoorbeeld wassen natte hesjes)
  • Aanspreken van teamleden als het materiaal niet met respect wordt gebruikt
  • Bestellen/ophalen van materiaal

Zorgplicht
Materialen slijten door gebruik en er gaat ook wel eens iets verloren. De materiaalcommissie hanteert een afschrijving bij normaal gebruik. Als leden / teams materiaal kwijtraken of beschadigen door onzorgvuldig gebruik, worden deze kosten verhaald bij de teambegeleider. Wij gaan ervan uit dat de teams de zorgplicht voor het materiaal hebben en elkaar aanspreken als niet op de juiste manier met materiaal wordt omgegaan.

Teamuitrusting veldhockey
  • Jongste jeugd: keepersuitrusting, 10 ballen en 5 hesjes.
  • 11-tallen: 100 ballen, 50 pionnen, 16 hesjes, 4 maskers, 2 tassen. Keepersuitrusting bij een wisselkeeper.

Keepersuitrusting
MHV Maarssen werkt met een 5-tal typen standaarduitrusting voor keepers.

MINI-uitrusting
  • Bestemd voor E6-tallen (F3-tallen spelen nog niet met keeper)
  • OBO Ogg, maat XXS
  • Inhoud: helm, body, handschoenen, tock, legguards en kickers

MIDI-uitrusting
  • Bestemd voor E8-tallen
  • OBO Ogg, maat XS
  • Inhoud: helm, body, handschoenen, tock, legguards en kickers

JUNIOR-uitrusting
  • Bestemd voor jeugdteams 11-tallen
  • D en C-jeugd: OBO Yahoo, maat S of M
  • A en B-jeugd OBO Cloud, maat M of L (JA1 zie onder SENIOR)
  • Inhoud: helm, body, handschoenen, tock, legguards, kickers, broek en elleboogbeschermers

SENIOR-uitrusting
  • Senior OBO Robo–uitrusting, voor H1, H2, H3, VET HA, JA1, D1, D2 en VET DA
  • Senior OBO Cloud–uitrusting, voor overige seniorenteams, maat L
  • Inhoud: helm, body, handschoenen, tock, legguards, kickers, broek en elleboogbeschermers

Lockers
Een locker wordt altijd ter beschikking gesteld voor één seizoen. De (grotere) keeperslockers worden, in verband met de beperkte capaciteit, alleen uitgegeven aan vaste junioren- en senioren keepers en aan junioren- en seniorenteams met een wisselkeeper.

Samenstelling materiaalcommissie

Vacature

Voorzitter

Vacature

Coördinatie materialen

Stefan Bolsens

Keepersmaterialen


Bestelling, reparaties en vragen?
Per e-mail aan de materiaalcommissie:

Keepersmaterialen

[email protected]

Trainingsmaterialen

[email protected]

Keeperslockers

[email protected]

Trainerslockers

[email protected]